Udostępnij

Efektywna komunikacja CFO

Partnerstwo biznesowe CFO oznacza pracę z biznesem w taki sposób, aby dzielić się doświadczeniem i wiedzą ekspercką, mając w perspektywie realizację jego celów. W pracy z konkretnymi partnerami biznesowymi oznacza to zrozumienie ich własnych potrzeb i priorytetów, a następnie wsparcie ich własną wartością dodaną. Aby to osiągnąć, potrzebna jest merytoryczna biegłość i znajomość własnego warsztatu. W dzisiejszych dynamicznych czasach niezbędne są również kompetencje cyfrowe, zapewniające możliwość użycia właściwych narzędzi przyspieszających pozyskiwanie i formułowanie właściwych informacji. I chociaż oba z tych elementów są warunkiem niezbędnych i koniecznym do partnerstwa biznesowego, to jednak nie zadzieje się ono bez odpowiedniej interakcji, którą CFO powinien nawiązywać z funkcjami, które wspiera.

Zagadnieniu komunikacji, jako klucza do efektywnego partnerstwa biznesowego, poświęciliśmy spotkanie Klubu CFO, które tym razem zrealizowaliśmy stacjonarnie (wraz z Klubem HR) 20 kwietnia w Hotelu Sheraton w Warszawie. Spotkanie zostało zaplanowane w formule mieszanej, łączącej wystąpienia ekspertów, dyskusję panelową praktyków, a także okazję do networkingu i wzajemnej wymiany doświadczeń. Spotkanie miałem przyjemność prowadzić wraz z Beatą Korczak-Nowak, opiekunką merytoryczną Klubu HR.

Za partnerstwem biznesowym i komunikacją stoi cały szereg umiejętności, które warto rozwijać, aby doskonalić skuteczność we wspieraniu biznesu. Nasi eksperci podzielili się najlepszymi praktykami i wskazówkami w kilku aspektach:

  • Cyfrowej komunikacji – standardów pracy i wymiany informacji w wirtualnych i rozproszonych zespołach.
  • Diversity/Inclusion oraz komunikacji międzypokoleniowej – budowania zespołów o komplementarnych kompetencjach, efektywnego przywództwa i budowania kultury organizacyjnej umożliwiającej realizację potencjału oraz komunikowanie się w zespołach zróżnicowanych pokoleniowo.
  • Marki osobistej CFO – budowania zaufania i autorytetu, zapewnienia właściwej widoczności w organizacji.
  • Storytellingu – komunikacji opartej o opowiadanie historii oraz storytelling oparty o dane.

Spotkanie zwieńczyła dyskusja panelowa, której wątkiem przewodnim było: „Dobre praktyki komunikacji z partnerami biznesowymi i własnym zespołem. W jaki sposób prezentować informacje biznesowi, jak realizować partnerstwo z biznesem poprzez dialog?

efektywna komunikacja CFO
efektywna komunikacja CFO
20230420 123113

Spotkanie odbyło się w ramach Klubu CFO organizowanego przez ICAN Institute.

Zainteresowały Cię kwestie poruszone w moim artykule i chcesz porozmawiać o tym, w jaki sposób mogę pomóc finansom Twojej firmy?

Zapraszam do kontaktu ze mną. Zajmuję się:

  • Organizacją finansów firm
  • Analizą oraz optymalizacją rentowności i płynności
  • Wdrażaniem controllingu i raportowania finansowego
  • Wdrażaniem planowania i budżetowania
  • Dostarczaniem informacji i rekomendacji do podejmowania decyzji biznesowych
  • Wspieraniem firm, jako zewnętrzny CFO
  • Szkoleniami z zakresu finansów

Poznaj mnie

Bartosz Gayer
Jestem dyrektorem finansowym z ponad 20-letnim doświadczeniem. Pracowałem dla międzynarodowych firm m.in. w branży FMCG, usługowej, sprzedaży bezpośredniej i IT. Posiadam międzynarodowy certyfikat z rachunkowości zarządczej CGMA i jestem członkiem stowarzyszenia AICPA/CIMA. Doradzam zarządom oraz właścicielom firm w roli konsultanta i zewnętrznego dyrektora finansowego. Jestem także wykładowcą i trenerem biznesu, mającym na swoim koncie kilkadziesiąt artykułów i wystąpień publicznych z zakresu finansów i controllingu oraz opiekunem merytorycznym Klubu CFO ICAN Institute.
Masz jakieś pytania?