Partnerstwo biznesowe CFO oznacza pracę z biznesem w taki sposób, aby dzielić się doświadczeniem i wiedzą ekspercką, mając w perspektywie realizację jego celów. W pracy z konkretnymi partnerami biznesowymi oznacza to zrozumienie ich własnych potrzeb i priorytetów, a następnie wsparcie ich własną wartością dodaną. Aby to osiągnąć, potrzebna jest merytoryczna biegłość i znajomość własnego warsztatu. W dzisiejszych dynamicznych czasach niezbędne są również kompetencje cyfrowe, zapewniające możliwość użycia właściwych narzędzi przyspieszających pozyskiwanie i formułowanie właściwych informacji. I chociaż oba z tych elementów są warunkiem niezbędnych i koniecznym do partnerstwa biznesowego, to jednak nie zadzieje się ono bez odpowiedniej interakcji, którą CFO powinien nawiązywać z funkcjami, które wspiera.
Zagadnieniu komunikacji, jako klucza do efektywnego partnerstwa biznesowego, poświęciliśmy spotkanie Klubu CFO, które tym razem zrealizowaliśmy stacjonarnie (wraz z Klubem HR) 20 kwietnia w Hotelu Sheraton w Warszawie. Spotkanie zostało zaplanowane w formule mieszanej, łączącej wystąpienia ekspertów, dyskusję panelową praktyków, a także okazję do networkingu i wzajemnej wymiany doświadczeń. Spotkanie miałem przyjemność prowadzić wraz z Beatą Korczak-Nowak, opiekunką merytoryczną Klubu HR.
Za partnerstwem biznesowym i komunikacją stoi cały szereg umiejętności, które warto rozwijać, aby doskonalić skuteczność we wspieraniu biznesu. Nasi eksperci podzielili się najlepszymi praktykami i wskazówkami w kilku aspektach:
- Cyfrowej komunikacji – standardów pracy i wymiany informacji w wirtualnych i rozproszonych zespołach.
- Diversity/Inclusion oraz komunikacji międzypokoleniowej – budowania zespołów o komplementarnych kompetencjach, efektywnego przywództwa i budowania kultury organizacyjnej umożliwiającej realizację potencjału oraz komunikowanie się w zespołach zróżnicowanych pokoleniowo.
- Marki osobistej CFO – budowania zaufania i autorytetu, zapewnienia właściwej widoczności w organizacji.
- Storytellingu – komunikacji opartej o opowiadanie historii oraz storytelling oparty o dane.
Spotkanie zwieńczyła dyskusja panelowa, której wątkiem przewodnim było: „Dobre praktyki komunikacji z partnerami biznesowymi i własnym zespołem. W jaki sposób prezentować informacje biznesowi, jak realizować partnerstwo z biznesem poprzez dialog?„
Spotkanie odbyło się w ramach Klubu CFO organizowanego przez ICAN Institute.
Zainteresowały Cię kwestie poruszone w moim artykule i chcesz porozmawiać o tym, w jaki sposób mogę pomóc finansom Twojej firmy?
Zapraszam do kontaktu ze mną. Zajmuję się:
- Organizacją finansów firm
- Analizą oraz optymalizacją rentowności i płynności
- Wdrażaniem controllingu i raportowania finansowego
- Wdrażaniem planowania i budżetowania
- Dostarczaniem informacji i rekomendacji do podejmowania decyzji biznesowych
- Wspieraniem firm, jako zewnętrzny CFO
- Szkoleniami z zakresu finansów